خلاصه:
موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی1 بر عملكرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران نظر شخصی در باره تعاریف عملكرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملكرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است
توضیحات:
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل35 کیلو بایت

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی[1] بر عملكرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملكرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملكرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است 

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملكرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یك تحلیل اسنادی از واكنشها و عملكرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می كند كه دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شكست خودرا شناسایی می كند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، كوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلكه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت كنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملكرد و نتایج تحصیلی خوبی دارند كه عموما موفقیت خود را درون سازی می كنند . حال آن كه دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاكید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممكن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد . [2]

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملكرد آینده دریك درس  و ای تحصیل و همین طور به واكنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یك الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملكرد ضعیف، كاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب كمك كارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است كه اسنادپس داده به عوامل قابل كنترل و ناپا یدار ممكن است عملكردهای تحصیلی را  را پس از شكست تسهیل كند .

کلمات کلیدی:
روان شناسان مزاح را به مثابه یكی از ویژگیهای شخصیتی انسان در نظر گرفته و آن را از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار داده اند
پروتکل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی