خلاصه:
از آنجایی كه سرشت و طبیعت آدمی تنها از طریق آموزش می‌تواند شكل مطلوب خویش را بپذیرد تحلیل و بررسی ارتباط محتوای آموزشی در سطوح مختلف حائز اهمیت بوده و بكارگیری آن از طرف برنامه ریزان و طراحان متون درسی مفید و مؤثر است
توضیحات:
دسته بندیزبان های خارجی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل26 کیلو بایت

 

1- مقدمه                                                                                             1

2- هدف‌های آموزشی از ارائه مطالب آموزش از طرف وزارت آموزش و پرورش        2

3- پاسخ به اهداف آموزشی مطرح شده                                                        2

4- ارائه راه كارهای عملی در جهت پیشرفت علمی دانش‌آموزان                           4

5- بررسی مشكلات و موانع یادگیری موجود در مقاطع آموزشی سطوح دبیرستان   

الف : عربی 1 عمومی                                                                                6

ب : عربی سال دوم ریاضی و تجربی                                                             7

ج : عربی سال سوم ریاضی و تجربی                                                             7

د : عربی سال دوم انسانی                                                                          9

ذ : عربی سال سوم انسانی                                                                          10

ر : عربی پیش‌دانشگاهی                                                                            11

6- خاتمه                                                                                              12

7- منابع                                                                                               13

 

 

« مقدمه »

از آنجایی كه سرشت و طبیعت آدمی تنها از طریق آموزش می‌تواند شكل مطلوب خویش را بپذیرد تحلیل و بررسی ارتباط محتوای آموزشی در سطوح مختلف حائز اهمیت بوده و بكارگیری آن از طرف برنامه ریزان و طراحان متون درسی مفید و مؤثر است.

مطالب موجود در هر مقطع آموزش حامل پیامی است كه مخاطبان آن دانش‌اموزان وخوانندگان آن هستند. لذا زبان حال كاملاً ویژه بوده و اختصاص به گروه خاصی از افراد جامعه یعنی دانش‌آموزان دارد. بنابراین تصمیم‌گیری در این رابطه باید بر پایه عقل و درایت باشد تا نتیجه‌ای فرح بخش و موفقیت‌آمیز داشته باشد. و استفاده از تجارب در ادوار مختلف آموزشی است. آن دسته های از افعالی كه صفات دقت ظرافت و همسانی با نیازهای افراد، نظم و برنامه‌ریزی ( ارتباط میان اطلاعات ) ( شبكه سازی اطلاعات )  و موضوعات داده شده بهره مند باشد، سرانجامی موفق و پایانی رضایت بخش برخوردار است، و كمتر به سرازیری انزوا ختم می‌گردد. این اصل مربوط به شیوه حقیقت یابی دركنه امور است.

لذا می‌توانیم با استفاده از افراد شاخصی كه در هر دوره ای از زمان وجود داردند از نظر درك و دریافت مطالب و مسائل از دیگران برترند پیش بینی وقایع و تصمیمات در امور را بهتر به هدف برسانیم، تا از طریق كشف دانش نو نه تنها از نادانی و سرگردانی خود بكاهیم، بلكه ما را در پیش‌بینی های مستدل تر، چیره تر و در انجام امور مجهزتر و در دریافت موارد و شیوه های جدید با كیفیت بهتر و موفق تر كمك نماید.

چگونه آموزش و پرورش هدف‌اش را از تهیه كتب عربی دوره دبیرستان بیان كرده است؟

1) فهم متون دینی و درك زیبائی‌های زبان فارسی از طریق یادگیری زبان عربی ممكن است و در ارائه این كتب بسیار سعی شده است علاوه بر لغات و اصطلاحات و كلمات و عبارات و ادعیه بصورت عربی از لغات فارسی نیز استفاده شده تا حلاوت و لطایف زبان فارسی را درك نماید.

2) ترجمه متون بر عهده دانش‌آموزان بوده و معلم نقش راهنما و مرشد را خواهد داشت.

3) ارائه مطالب به دانش‌پژوهان از طریق شیوه اكتشافی باشد.

4) ارائه مطالب در حد كتاب بوده و خارج از ظرفیت آموزشی مدرسه نباشد.

5) یادگیری زبان قرآن بدون رعایت درست خوانی و تلفظ صحیح امری مشكل است لذا باید كلمات با رعایت دقیق حركت‌ها و اعراب خوانده باشد.

چطور توانستم به برخی از اهداف مطرح شده از طرف  آموزش و پرورش در تهیه كتب عربی پاسخ بگویم؟

1- هدف از آشنایی داشن آموزان با متون دینی فدای یادگیری جملات درست از لحاظ دستوری و عبارات رایج و اصطلاحات روز گردیده تا حدی كه یادگیری زبان عربی با ارائه جملات ساده و عبارات سبك از محتوا وكیفیت آن كاسته و گاهاً به فراموشی سپرده است.

2- تسلط دانش‌آموزان به جملات و عبارات عربی احتیاج به آشنایی آنها به شیوه صحیح ترجمه دارد وزارت آموزش و پرورش می تواند با افزودن چند صفحه در انتهای كتاب راجع به آن از سرگردانی و گریزانی دانش‌آموزان بكاهد و راه درست را به آنها نشان بدهد.

3- ارائه مطالب در مدارس بصورت معلم محوری بوده و در راستای شیوه اكتشافی وزارت آموزش گام مؤثر و عملی برنداشته است.

4- مطالب آموزشی كه در مدارس ارائه می‌شود در حد مطالب كنكور جهت رقابت های علمی برای كسب مدارج بالاتر نیست، در این صورت باید یكسان سازی در این امر انجام گردد یا مطالب كتاب را افزایش دهیم تا جوابگوی آزمون های علمی باشد و یا در سطوح مطالب خواسته شده در كنكور تعدیل ایجاد نمائیم.

کلمات کلیدی:
100 داستان کوتاه و آموزشی ویژه یادگیری زبان انگلیسی روزانه یک داستان کوتاه انگلیسی را بخوانید فایل با فرمت PDF طراحی شده است که امکان استفاده از آن در تمام وسایل الکترونیکی وجود دارد سطح داستان ها Basic میباشد و مناسب برای شروع یادگیری زبان انگلیسی