خلاصه:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارگرایی
توضیحات:
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات68
حجم فایل282 کیلو بایت

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)


فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه .......................................... 13

2-1 بازارگرایی چیست ............................ 14

2-2 تاریخچه و پیشینه ........................... 14

2-2-1 دهه1950 و نیمه اول دهه 1960 ............... 15  

2-2-2 اواسط دهه 1960 تا اوایل هه1980............. 15

2-2-3 اوایل دهه 1980 تا اوایل دهه 1990 .......... 15

2-2-4 اوایل دهه 1990 تا کنون ................... 16

2-3 عوامل موثر بر  بازارگرایی .................. 16

2-3-1 عوامل سازمانی ............................ 16 

2-3-2 عوامل ویژه بازار .........................  19

2-4 دیدگاههای بازارگرایی ....................... 20

2-4-1 دیدگاههای تصمیم گیری از نظر شاپیرو 1988 .. 21 

2-4-2 دیدگاههای هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی 1990 22  

2-4-3 دیدگاه فرهنگی از نظر نارور و اسلاتر........ 24

2-4-4 دیگاه کانون استراتژیک از نظر روکروت 1992.. 25

2-4-5 دیدگاه مشتری گرایی از نظر اشپند و همکاران 1993 26

2-5 رویکردهای بازارگرایی........................ 28

 2-5-1 رویکرد تغییر فرهنگی نارور و اسلاتر........ 28

2-5-2 رویکرد سیستم مبنای هامبورگ و همکاران...... 28

2-5-3 رویکرد رفتار مدیریت هرسی و همکاران........ 29

2-5-4 رویکرد دگرگونی فرهنگئ کندی ؛گولزی وآرنولد. 30

 2-5-5 رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهارت ؛ کارپنتر و ری 30  

 2-6  ارزیابی مدل های بازاریابی ................ 31 

2-6-1 ارزیابی رابطه مستقیم بازارگرایی با عملکرد. 32 

2-6-2 ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های تعدیل کننده........................................... 33

2-6-3 ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد از طریق متغیر های میانجی ......................................... 34  

2-7 مولفه های بازارگرایی تحقیق ................. 36

2-7-1 مشتری گرایی .............................. 36

2-7-2 رقابت گرایی .............................. 37

2-7-3 هماهنگی بین وظیفه ی....................... 38

2-8 عملکرد سازمان و کسب و کار .................. 39

2-9 مولفه های عملکرد مشتری تحقیق................ 41

2-9-1رضایت مشتری ............................... 41

2-9-2 وفاداری مشتری............................. 46

2-9-3 ارتباط بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری.... 50

2-9-4 پیشینه تحقیق.............................. 53

 

 

مقدمه :

بررسی ادبیات تحقیق به دو بخش کلی تقسیم می شود : بخش اول مربوط به بازار گرایی و مبانی نظری و پژوهشی آن است و بخش دوم به عملکرد سازمان و بطور اخص عملکرد مشتری می پردازد.

بررسی ادبیات تحقیق مربوط به بازارگرایی با توجه به بیان مسله ارائه شده در فصل 1 و جهت داشتن چهارچوبی کاربردی از روش شناختی استفاده می کنیم. در قسمت نخست تمرکز بر روی  مفاهیم و تعریف می باشد و در این ادبیات به این پرسش پاسخ داده شده است که بازارگرایی چیست ؟ سپس  رفتار های شرکت های بازار  گرا و تاریحچه و پیشینه بازار گرایی مورد بررسی قرارمی گیرد.عوامل تعیین کننده بازارگرایی و ابعاد بازارگرایی بخش دیگری است که در این فصل به آن پرداخته می شود.

سپس دیدگاههای بازارگرایی  و مدل های موجود بازارگرایی مورد توجه قرار می گیرد.در قسمت آخر بخش اول نیز مولفه های بازارگرایی مورد نظر این تحقیق بررسی می شوند.

در بخش دوم عملکرد سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.عملکرد سارمان ها با توانایی آنها برای بقا در صنعت خود سنجیده می شود. عملکرد کسب و کار شامل معیار های ذهنی عملکرد مانند رضایت مشتری و  وفاداری مشتری و نیز معیار های عینی مانند حاشیه سود ، بازگشت سرمایه است .

 

2-1 بازارگرایی چیست؟

بازارگرایی یكی از جنبه های فرهنگ سازمانی است كه در آن كاركنان بالاترین ارزش را به سودآوری بنگاه و نگهداری مشتری از طریق ایجاد ارزش برتر میدهند .بازارگرایی یك نوع هنجار رفتاری است كه در سرتاسر سازمان گسترش یافته و از طریق نو آوری پاسخگوی نیازهای حال و آتی بازار و مشتری است . شركتهای بازارگرا دارای مزیت رقابتی در سرعت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان میباشند؛ همچنین در پاسخ به فرصتها و تهدیدات بازار اثربخش عمل میكنند .ارزش محوری در بازارگرایی این است كه سازمان را در مقابله با شرایط كسب و كار جدید آماده میسازد و میتواند اطلاعات لازم را از بازار به دست آورده و خود را آماده پاسخگویی به نیازهای بازار كند..این نوع فرهنگ بازارگرایی زمانی برای سازمان به عنوان مزیت رقابتی مطرح است كه غیر قابل تقلید، نادر و با ارزش باشد( اسلاتر و نارور ؛ 2007،76).

2-2 تاریخچه و پیشینه :

مفهوم بازارگرایی اساسا ایده ای منطقی می باشد که مشتری را در مرکز فعالیت های سازمان قرار می دهد.در مورد بازارگرایی تا دهه 1990 تحقیق تجربی کمی صورت گرفته بود و در مورد تعاریف رسمی آن توافق کمی حاصل شده بود و تنها در مورد کاربرد عمومی آن بحث هایی انجام گرفته بود.

کلمات کلیدی:
اسلایدهای پرزنت برونسپاری
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان فساد اداری در حجم 30 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت
"دانلود پاورپوینت نهادهای پولی و مالی بین المللی همراه با توضیحات کامل در حجم 36 اسلاید با فرمت پاورپوینت و قابل ویرایش ویژه ارائه در کلاس برای درس سازمانها و نهادهای پولی و مالی بین المللی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت مالی، حسابداری و رشته های مجموعه مدیریت"
اخبار و مطالب آموزشی
تصمیم گیری در خصوص منبع آزمون دستیاری دندانپزشکی تا نیمه مهر
دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه مذاکراتی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص منبع قرار گرفتن کتب ملی دندانپزشکی داشته‌ایم، گفت: به احتمال زیاد تا 15 مهر ماه در این خصوص تصمیم‌گیری و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد....[ 1396-6-31 ]

نتایج نهایی آزمون دانشگاه علمی کاربردی امروز اعلام می‌شود
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج نهایی آزمون دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی تا پایان امروز، 30 شهریور خبر داد....[ 1396-6-30 ]

اعلام نتایج آزمون Ept دانشگاه آزاد اسلامی
نتایج آزمون Ept شهریور ماه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد....[ 1396-6-29 ]

نتایج آزمون ارشد پزشکی جمعه اعلام می‌شود/اعلام علت تاخیر در انتشار نتایج
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار نتایج آزمون ارشد پزشکی در جمعه خبرداد....[ 1396-6-29 ]

آموزش زبان انگلیسی

سایت زویا در تلاش است تا بستر مناسبی را برای دانش آموزان علاقه مند به آموزش زبان انگلیسی فراهم سازد از این رو ذکر چند نکته خالی از لطف نیست. سایت آموزش زبان انگلیسی زویا نقش کمکی را دارد و این آموزش ها را نمیتوان جایگزین آموزش های اصلی دانست. پیش از هر کاری لازم است تا شما در سایت زویا ثبت نام کنید تا هم از تمام امکانات سایت بهرمند شوید و هم سابقه آموزش های شما حفظ شود. برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی خود ازآزمون لغات که در سطح بندی های مختلف تنظیم شده است استفاده نمایید و در هر سطحی که به 70درصد لغات پاسخ صحیح دادید به سطح بالاتر بروید آخرین سطحی که توانستید بالاتر از 70 درصد پاسخ صحیح بدهید این سطح زبان انگلیسی شما میباشد. برای هر سطح حداقل به 20 لعت پاسخ دهید. پس از دانستن سطح زبان خود به قسمت فلش کارت ها و سطح مورد نظر رفته و با مورد لغات فلش کارت زبان انگلیسی دایره لغات خود را در این سطح زبان انگلیسی افزایش دهید. در کانال تلگرامی آموزش زبان انگلیسی زویا عضو شوید و لغاتی که روزانه ارسال میشود را مرور کنید. اگر ایده خوبی برای آموزش زبان انگلیسی دارید از طریق کانال تلگرام سایت زویا با ما در تماس باشید. معنی zooya به فارسی , دیکشنری آنلاین , دیکشنری هوشمند , دیکشنری انگلیسی به فارسی , دانلود دیکشنری , دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید , دیکشنری اینترنتی , دانلود دیکشنری انگلیسی به فارسی , دیکشنری فارسی به فارسی , دیکشنری عربی به فارسی , دیکشنری پزشکی , دیکشنری اندروید و , تعیین سطح به انگلیسی , تعیین سطح زبان انگلیسی به صورت آنلاین , سوال و جواب تعیین سطح زبان انگلیسی دیکشنری , دیکشنری فارسی به فارسی , دانلود دیکشنری فارسی به انگلیسی , دیکشنری انگلیسی به فارسی با تلفظ , دیکشنری انگلیسی به انگلیسی , دیکشنری فارسی به انگلیسی اندروید , دیکشنری عربی به فارسی , دیکشنری پزشکی , دیکشنری متن انگلیسی به فارسی , سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی , تعیین سطح زبان انگلیسی به صورت آنلاین , سوال و جواب تعیین سطح زبان انگلیسی , نمونه سوالات آزمون شفاهی تعیین سطح زبان انگلیسی , دانلود نمونه سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی , لیست لغات 504 pdf , لیست لغات 504 با معنی , دانلود لغات 504 برای موبایل , لیست لغات 1100 , دانلود لیست لغات 504 pdf , لیست لغات 504 واژه , دانلود فلش کارت 504 , لیست کلمات ۵۰۴