خلاصه:
مقاله صادرات غیر نفتی در بودجه سال 85
توضیحات:
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات32
حجم فایل19 کیلو بایت

مقاله صادرات غیر نفتی در بودجه سال85

صادرات حضور در بازارهای خارجی است و این حضور نیاز به صرف هزینه دارد. شركتهای صادراتی زیادی در كشور هستند كه از عهده پرداخت هزینه های صادراتی بر نمی آیند.

صادرات گاهی به قیمت ها و مهندسی خوب پروژه باز می گردد و گاهی به حمایت سیاسی نیاز دارد.

صادر كنندگان ما هنوز دچار مشكلات و موانعی هستند و دادن جایزه صادراتی كه در بسیاری از كشورها به محض انجام صادرات پرداخت می شود در ایران پس از یكسال پرداخت می شود.

و حتی گاهی پرداخت آن فراموش می گردد. برای متنوع ساختن اقلام صادراتی ، رهایی از اتكای به یك محصول (نفت ) و جلوگیری از كاهش قابل ملاحظه در تراز بازرگانی بدون احتساب درآمدهای نفت، باید سیاست اقتصاد بدون نفت را مورد توجه جدی قرار داد و با محوریت بخشیدن به آن در قالب یك برنامه منسجم و هماهنگ با سایر سیاستها و خط مشی های اقتصادی در این زمینه اقدام كرد.

اصلاح قانون و مقررات صادرات و واردات ، اتخاذ سیاستهای ارزی و بازرگانی مناسب ، تنظیم تعرفه ها در جهت تشویق صادرات ، حمایت از تولید داخل ، جلوگیری همه جانبه از قاچاق كالا، انسجام و هماهنگی ارگانهای موجود در امر صادرات كالا ، مشخص كردن مزیت های نسبی كشور در بخش های كالا و خدمات از جمله اقداماتی است كه باید مورد توجه قرار بگیرد.

امروزه در رویكردهای جهانی ، توسعه و صادرات مهمترین راهكار كاهش فقر قلمداد می شود توسعه صادرات غیر نفتی اصلی مهم و اساسی است كه می بایست منطبق با مدلهای علمی و مطالعه شده روز دنیا و الزامات كنونی كشورمان انجام گیرد.

از سال 1376 حمایت از صادرات غیر نفتی در كانون توجه برنامه ریزان اقتصادی كشور قرار گرفت . برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در تاریخ برنامه ریزی كشور با راهبرد جهش صادراتی تدوین گردید و راهكارهای موثر و كارآمدی به منظور بستر سازی و هموار شدن راه در راستای تحقق راهبرد مذكور در بلند مدت در برنامه سوم گنجانده شد كه با همت و تلاش در خور تحسین مدیران وقت بخش صادرات كشور به طور كامل در طول سالهای برنامه سوم به اجرا در آمد.

برنامه جامع توسعه صادرات كشور جهت تدوین و تبیین افق بلند مدت و چشم انداز دراز مدت صادرات كشور كه به اذعان برخی از اقتصاددانان كشور یكی از بهترین و بلندنظرانه ترین استراتژی های توسعه می باشد طراحی و تصویب گردید. بسته به حمایتی صادرات بر اساس رویكردهای بین المللی و شرایط بومی كشور روز به روز كامل تر و جامع تر شد.

مشاركت بخش خصوصی در فرآیند كارشناسی و تصمیم سازی برای عوارض، معافیت از پیمان ارزی ، پرداخت جوایز و یارانه های صادراتی ، حذف مقررات زاید سر راه صادرات، آزاد سازی صادرات كالا و خدمات ، خارج نمودن صادرات كالا و خدمات از مقوله قاچاق كالا و ارز و تعزیرات حكومتی ، كاهش نرخ سود تسهیلات بانكی بخش صادرات ، حذف مجوزها و رفع تنگناهای سر راه صادركنندگان ، تك نرخی شدن ارز، كمك به طرح ها و پروژه های منطقه ای و استانی در راستای توانمندسازی ظرفیت های صادراتی استان ها ، توانمند سازی بنگاه های صادراتی و كمك به برنامه های بازاریابی ، نمایشگاهی و آموزشی آنها و . . . از مرز دهها مورد گذشت.

کلمات کلیدی:
بررسی امكان تشخیص (شناخت ) استفاده از تا مین ما لی خارج از تراز نا مه در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سودهای غیر منتظره
مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
"تشکیل، اداره، و انحلال موسسات و شرکتهای دولتی"


آموزش انگلیسی در اینستاگرام آموزش انگلیسی در تلگرام


آموزش انگلیسی در اینستاگرام آموزش انگلیسی در تلگرام