توضیحات:
پاورپوینت درمورد اتحاد عاقل و معقول مشخصات فایل عنوان: پاورپوینت درمورد اتحاد عاقل و معقول قالب بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: 157       محتویات اتحاد عاقل و معقول تفاوت میان علم و وجود ذهنی کمال بودن علم نه وجود ذهنی تشبیه علم و وجود ذهنی به نور خورشید تفاوت علم و وجود ذهنی به تفاوت در حمل حقیقت علم از نظر دیگر فلاسفه علم از نظر شیخ اشراق داوری صدرا علم از نظر فخر رازی دو نکته هدف از بحث اتحاد پرسشهای اصلی بحث پاسخ اجمالی مدعای نظریه اتحاد ادامه محل نزاع اتفاق حکما در علم به ذات مفهوم شناسی اتحاد بررسی احتمالات چهارگانه گونه‌های اتحاد در وجود اتحاد صورت‌ با ماده‌ شباهت اتحاد عالم و معلوم به اتحاد ماده و صورت ادامه تشبیه علم، کمال اول یا ثانی ادامه انحاء اتحاد اتحاد محل نزاع معانی اتحاد از نظر صدرا و . . .       قسمتی از پاورپوینت اتحاد عاقل و معقول •حقیقت علم از نظر صدرا •صدرا: علم از سنخ وجود است. گاهی نیز علم را کیفیت نفسانی می‌داند •وجود در ذات خود نه جوهر است نه عرض. جوهر و عرض بودن وجود، بالعرض است. &bu ... دریافت فایل
کلمات کلیدی:

سایر فایل های مشابه

پاورپوینت با موضوع نقد و بررسی مفهوم فقر
پاورپوینت با موضوع نقد و بررسی مفهوم فقر لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 14 اسلاید قسمتی از متن .ppt :       نقد و بررسی مفهوم فقر اهمیت اجتماعی فقر                   - فقر یکی از فراگیرترین مشکلات  اجتماعی  کشورهای جهان بویژه  کشورهای کمترتوسعه                        یافته یا  جهان سوم  است.                     - براساس گزارش سازمان ملل در سال 1997 حدود 25 درصد جمعیت جهان در فقر مطلق به                        سر می برند          تعاریف فقر نظریات فقر&n ... دریافت فایل

پاورپوینت با موضوع مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان
پاورپوینت با موضوع مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 58 اسلاید قسمتی از متن .ppt :         مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان درس: مسائل اقتصادی اروپا مقدمه در این تحقیق سعی داریم که تعدادی از شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان با هم مقایسه کنیم و از این طریق به تبیین جایگاه اروپا در اقتصاد جهان برسیم، لذا از میان مجموعۀ شاخصهای اقتصادی پانزده شاخص از مهمترین آنها انتخاب شده و به بررسی آنها می پردازیم. شاخصها  تولید ناخالص داخلی ( میلیون دلار جاری )  سرانۀ تولید ناخالص داخلی ( دلار جاری )  سرانۀ درآمد ناخالص ملی ( دلار جاری )  نرخ ارز ( پول ملی در برابر دلار آمریکا )  شاخص قیمت مصرف کننده  شاخص تولید صنعتی  شاخص تولید کشاورزی  شاخص تولید غذایی اشتغال در بخش صنعت (درصد از شاغلین) ورود گردشگران به مرزهای ملی (هزار) تولید انرژی، اولیه (برابر با هزار متر یک تن نفت) کاربران اینترنت (در هر صد ساکن) صادرات واردات تراز تجاری نقاط قوت اروپا تولید ناخالص دا ... دریافت فایل

تحقیق خیال پردازی در کودکان
تحقیق خیال پردازی در کودکان تحقیق خیال پردازی در کودکان در حجم 13 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:   در سنین نوجوانی و بلوغ فرد وارد دنیای جدیدی می شود، دنیای رؤیاها و تخیلات، تحولات جسمی و روانی که در فرد پدید می آید خود کشاننده فرد است به سوئی که در آن واقعیت ها همه گاه در ذهن او متجلی نیستند. نوجوان در مرحله سنی خود بلندپرواز، جاه طلب، مقام دوست و خواستار نام و عنوان است طبیعی است که شرایط آن برای او مهیا نباشد و ناچار از خیالبافی و در اثر تداوم و کثرت از افسانه سازی سر در می آورد. آنها ممکن است به خاطر شرایط سنی خوابی لذتبخش ببینند و محتوای خواب هم بسیار اندک و همچون جرقه ای باشد در ذهن، ولی کثرت شوق به تکرار صحنه های آن سبب می شود که او در این رابطه داستانهای ساختگی تهیه کرده و مدتها خود را با آن سرخوش دارد. کلا" افراد نوجوان و بلوغ اگر سالم و عادی باشند باز رؤیائی و تخیلاتی هستند تا چه رسد که عامل تحریکی هم برای عواطف و احساس آنها پدید آید. در آن صورت خواهیم دید او در وادی و ورطه ای خواهد افتاد که برای او بین حقیقت و مجاز فاصله ای وجود ندارد و او هم مانند کودک نمی تواند مرزی ب ... دریافت فایل

پاورپوینت با موضوع ارزیابی درونی
پاورپوینت با موضوع ارزیابی درونی لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 49 اسلاید قسمتی از متن .ppt :         ارزیابی درونی آغاز : از سال 1377 تاکنون هدف : ارتقای کیفیت آموزش ارزیابی درونی: مبتنی بر اهداف گروه های آموزشی    چه چیزمورد ارزیابی  قرار می گیرد:   کیفیت و کمیت در مورد اهدافی خاص                               بنابراین  : ارزیابی آموزشی رویکردی مبتنی بر هدف دارد نکته: هر ارزشیابی دو بعد درونی و برونی دارد و در صورتی که گروه لازم بداند پس از ارزشیابی درونی به منظور اطمینان از صحت کار می توان از نظرات کارشناسان خارج از گروه نیز استفاده کرد تعریف: فرایندی دینامیک و مستمر می باشد و شامل بررسی مداوم از امکانات- منابع و شرایط گروه بوده و در  9 حوزه انجام می پذیرد. ... دریافت فایل


دانلود ترجمه کتاب read this 1

آموزش سریع ۵۰۴ لغت ضروری