دانلود تحقیق آموزش ابتدایی 21 ص
گروه فایل کاربردی
توضیحات :
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 20 صفحه
آموزش ابتدایی ساختار آموزشی مقطع آموزش ابتدایی شامل كودكان گروه سنی بین 6 تا 14 سال می شود.
در مدارس دولتی رایگان این آموزش برای كودكان دختر و پسر اجباری است .
مدارس ابتدایی مؤسسات آموزشی ملی هستند كه توسط دولت برای تعلیم و تربیت پسران و دختران از طریق دوره اموزش اجباری 5 ساله ایجاد شده اند .
طول مدت آموزش در این مدارس 8 سال است .
در طول سال تحصیلی92-1991، 6870683 كودك تحت نظر 234154 معلم در 50669 مدرسه ابتدایی آموزش دیده اند .
24/95 در صد كودكان در این رده سنی در مدارس حضور یافتند.
آموزش ابتدایی برای تمامی شهروندان بدون در نظر گرفتن جنسیت آنها اجباری است و بهصورت رایگان در مدارس دولتی ارائه میشود.
مؤسسات آموزشی ابتدایی شامل مدارس آموزش ابتدایی، كلاسهای آموزشی و جبرانی و همچنین مدارس و كلاسهایی است كه برای كودكان با نیاز به آموزش خاص( كودكان استثنایی) تأسیس میشود.
ساختار مراكز آموزش ابتدایی تعداد معلمان زن تعداد كل معلمان تعداددختران ثبت نامی تعدادكل ثبت نامی تعدادمدارس سال تحصیلی 95740 225852 3225259 6848083 51055 1990 99474 234961 3238599 6878923 50669 1991 100822 235721 3163808 6707725 49974 1992 102391 237943 3092337 6526296 49599 1993 101557 233073 3065485 6466648 48429 1994 101148 231900 3033082 6403300 48038 1995 94550 217131 3013550 6389060 46292 1996 اهداف دراز مدت آموزشی از جمله مهمترین اهداف دراز مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1- ایجاد دانشپایه، مهارتها، نگرشها و عادات لازم برای كودكان ترك به منظور تبدیل به شهروندانی خوب و پرورش آنان در راستای اخلاقیات.
2- آماده سازی كودكان ترك برای زندگی و آموزش در سطوح بالاتر و پرورش آنان در راستای علائق و استعدادهایشان.
اهداف كوتاه مدت آموزشی از جمله مهمترین اهداف كوتاه مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1- خلق محیط آموزشی تحقیقاتی،مولد و مؤثر كه به دانشآموزان اجازه میدهد خواستهها و احساسات خود را بیان كرده،نقاط ضعف و قوت خود و خانواده شان را شناسایی نموده واحساس مسئولیت خود را پرورش دهند.
2- خلق محیطهای آموزشی و فوق برنامه كه برای دانشآموزان ابزار لازم برای پیدا كردن دیدی وسیع و جامع نسبت به دنیا را فراهم كند.
3- تهیه برنامهها برای اینكه دانشآموزان را از تكنولوژیهای اطلاعاتی و مسائل اجتماعی و فرهنگی مطلع ساخته و آنان را افرادی چند بعدی و در حال پیشرفت دائمی در مسائل آكادمیك و اجتماعی و انسآنهایی با شعور بسازد.
4- وادار ساختن كودكان در فراگیری مهارتهایی كه به آنان توانایی پذیرفته شدن در جامعه و محیط اطراف زندگیشان را میدهد.
به طوركلی ترمی توان گفت كه هدف اصلی مقطع ابتدایی آموزش دانش و مهارتهای اولیه به كودكان،آموزش راه و رسم شهروند خوب بودن وآماده كردن آنها برای زندگی اجتماعی و مقاطع آموزشی بالاتر با درنظر گرفتن علایق،استعدادها و توانائی های دانش آموزان است.
برنامه های آموز
کلمات کلیدی : دانلود آموزش ابتدایی 21 ص;تحقیق آموزش ابتدایی 21 ص;مقاله آموزش ابتدایی 21 ص;آموزش ابتدایی 21 ص

بازدید : 16 نفر
فرمت : zip
سایز : 29 کیلو بایت
صفحات : 20