گزارش کارآموزی کامپیوتر -شركت توزیع نیروی برق استان گلستان
گروه فایل کاربردی
توضیحات : فصل اولآشنایی كلی با مكان كارآموزی
تاریخچه صنعت برق در استان گلستان
تا قبل از سال 1307 از نیروی برق در سطح استان خبری نبود و تامین روشنایی از طریق سنتی و با استفاده از نفت و روغن صورت میگرفت. در آن سال توسط مرحوم فلسفی و شرکاء نخستین مولد دیزلی برق با قدرت 150 کیلو وات در شهر گرگان نصب و راه اندازی شد. سپس در سایر شهرها با بهرهبرداری از واحدهای مشابه تامین برق انجام میشد که تکافوی نیاز مشترکین را در همه ساعات شبانه روز نمینمود و بعضاً در پارهای از ساعات به تامین برق میپرداخت. در سالهای دهه 20 حضور بخش خصوصی در صنعت برق استان کم رنگ شد و رفته رفته شهرداریها عهدهدار تولید و توزیع برق در نقاط زیر پوشش خود شدند. در سالهای دهه 30 کار نوسازی شبکههای برق با نصب مولدهای پرقدرتتر صورت پذیرفت. این وضع تا تشکیل وزارت آب و برق ادامه داشت و درسال 1343 دراجرای بند (ه) و (و) ماده 1 و 3 قانون تاسیس وزارت آب و برق که بعداً به وزارت نیرو تغییر نام داد، اساسنامه شرکتهای برق منطقهای به تصویب مجلس رسیده و جهت ارائه به هیات دولت ابلاغ که شرکت برق منطقهای مازندران و (گلستان) از سال 1345 آغاز به کار نمود. با شکلگیری این شرکت، تحویلگیری تدریجی برق شهرها از شهرداریها و بخش خصوصی آغاز و تحولات چشمگیری در صنعت برق منطقه بوجود آمد. در سال 1346خط فشار قوی 230 کیلوولتی تهران – گرگان احداث و در سال 1347 پست 63/230 کیلوولت گرگان نصب گردید. در همین سال یک خط 63 کیلو ولت از شهر گنبد در استان گلستان تا نوشهر در غرب مازندران به طول 370 کیلومتر و در مسیرهای شهرهای بین راه ایجاد و در همه این شهرها پست های ترانسفورماتور 20/63 کیلوولتی احداث شد و برق همه آنها تامین گردید.
از سال 1346 برق مازندران و گلستان به شبکه سراسری پیوست. از آنجا که شرایط اقلیمی ایجاب مینمود برقرسانی به روستاهای محدوده استان گلستان آسانتر و زودتر از سایر نقاط کشور انجام گرفت و این به خاطر نزدیکی و پیوستگی مناطق به یکدیگر بود. در سال 1349 با احداث 3000 متر شبکه توزیع و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 50 کیلو ولت آمپر روستای اوزینه در شهرستان گرگان و در سال بعد با احداث 6350 متر شبکه توزیع نیرو و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 160 کیلو ولت آمپر روستای ولاغوز واقع در شهرستان کردکوی برقدار گردیدند. تعداد آبادیهای برقدار استان در سال 57 به 316 و در سال تاسیس شرکت (1376) به 896 روستا رسید. از سال 1371 در راستای سیاستگذاریهای جدید دولت مبنی بر کوچک کردن حجم دولت و برونسپاری و خصوصیسازی قسمتی از فعالیتهای دولتی،شرکتهای توزیع نیرو به وجود آمدند. شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در راستای اهداف وزارت نیرو و پس از تاسیس این استان در تاریخ 26/9/76 از شرکت توزیع برق مازندران منفک گردیده و از 1/1/77 به صورت رسمی آغاز به کار نموده و تاکنون مسولیت سرویسدهی و خدماتسانی به متقاضیان و مشترکین برق استان و بهرهرداری از تاسیسات و شبکهای توزیع موجود و توسعه و بهینهسازی آنها را به عهده دارد.
وظایف شركت توزیع نیروی برق استان گلستان
این شركت برای انجام ماموریت و رسالت محوله در حوزه فعالیت خود، وظایف و مسوولیتهای زیر را برعهده دارد:
1. برقراری انشعاب برق از طریق شبكه موجود و یا توسعه و ایجاد شبكههای جدید؛
- بهرهبرداری و نگهداری از شبكههای توزیع موجود؛
3. تحویل انرژی برق در محل پستهای 20/63 كیلو ولت از طریق برق منطقهای و تغذیه آن به خطوط 20 كیلو ولت پستهای توزیع و شبكه فشار ضعیف؛
4. توزیع مداوم انرژی برق در شبكه و حفظ كیفیت آن و تحویل به مشتركان در نقاط مصرف؛
5. برنامهریزی و تلاش مستمر برای بالا بردن پایداری شبكه، افزایش قابلیت اطمینان و كنترل شبكه در جهت كاهش انرژی توزیع نشده و كاهش زمان خاموشی؛
6. فروش انرژی برق به مشتركان از طریق نصب كنتورهای معمولی و یا چند تعرفه و وصول بهاء آن در دورههای زمانی مشخص؛
7. ایجاد شبكه و سیستم روشنایی معابر عمومی جدید در نقاط مختلف مورد نیاز و همچنین تعویض چراغها، طراحی و تعمیر و نگهداری از شبكه روشنایی موجود؛
8. انجام خدمات مشاورهای، طراحی و نیرورسانی بر اساس درخواست متقاضیان؛
9. پاسخگویی به كلیه مطالبات مردم و ارباب رجوع مرتبط با خدمات توزیع برق و فراهم نمودن زمینههای لازم برای تحقق طرح تكریم؛
- انجام فعالیتهای اقتصادی، تولید و معادلات بازرگانی برای تهیه كالا و تجهیزات مورد نیاز شبكههای توزیع نیروی برق استان؛
- تلاش و بكارگیری فنون تكنولوژیهای نو برای بهبود مستمر فعالیتها، توسعه و ارتقاء منابع انسانی، به ویژه مدیران؛
- ایجاد ارتباط و همكاری متقابل با سایر موسسات و ادارات در حیطه وظایف شركت؛
- ایجاد ارتباط و همكاری دوسویه با برق منطقهای در راستای انجام قرارداده و تحویل صورت وضعیتها و مبادلات پولی مربوطه؛
- مسولیت پاسخگویی به مقامات و مسولین مجلس؛
- مدیریت و كنترل شبكههای برق در شرایط بحران نظیر سیل، طوفان، زلزله و ... .
- گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق و اعمال مدیریت مصرف، بازرسی و كنترل لوازم اندازهگیری؛
- برنامهریزی، طراحی، اجرا و نظارت پروژههای خاص؛
- مكانیزاسیون شبكههای توزیع و اتوماسیون اداری؛
- فراهم نمودن امكانات رفاهی و انگیزش در حد وسع شركت برای كلیه همكاران؛
- اخذ تسهیلات بانكی به منظور افزایش سرمایهگذاری و ارتقاء سیستم.
1. مشاركت در انتخاب و همكاری در استقرار نرمافزارهای عمومی و فنی مورد نیاز شامل:
- ارتقاء برنامههای پرسنلی و احكام، مالی، انبار، اموال و حقوق و دستمزد از محیط DOS به WINXP؛
- استقرار نرمافزار جدید پذیرش با هدف بهبود و مكانیزه نمودن كامل فرآیندها و روشهای برقراری انشعاب تا مرحله ایجاد سابقه و صدور صورت حساب؛
- استقرار اتوماسیون اداری در امورهای توزیع نیرو؛
3. برگزاری جلسات آموزشی شبكه و اتوماسیون اداری جهت كاركنان امورها در سطوح مختلف؛
4. توسعه و ارتقاء پایگاه اطلاعرسانی جهت اطلاعرسانی مطلوب به مخاطبان خارج از سازمان؛
5. اجرای دو برنامه بازدید و تعمیرات دورهای رایانهها و تجهیزات جانبی آنها با ارائه زمانبندی مربوطه؛
6. هماهنگی با شورای راهبری ICT شركت جهت سیاستگذاریهای فعالیتهای مربوط به فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اجرای كلیه فعالیتهای مربوط به این حوزه در چارچوب فرآیندهای مصوب؛
7. تواناسازی و افزایش دانش و مهارت رابطین خدمات رایانه در امورها با برگزاری كلاسهای آموزشی ویژه؛
8. تعیین شرح وظایف، آموزش و اختیارات جدید برای مسولین ارائه دهنده آمار و گزارشات امورها؛
9. نصب antivirus متمركز و چند لایه در شبكه و آموزش كاربران در این مورد و تدوین برنامههای لازم برای مقابله با حوادث، اتفاقات و توقف فعالیتها و اعمال كنترلهای مناسب برای محافظت بیشتر اطلاعات از دسترسی غیرمجاز؛
- نگهداری و پشتیبانی نرمافزارهای موجود و بازدیدهای به موقع به منظور پشتیبانی اطلاعات و كنترل صحت عملكرد آنها؛
- تكمیل شناسنامه و بانك اطلاعاتی سختافزارهای شركت؛
- پوشش موثر و مناسب شبكه جهانی اینترنت در ادارات و امورها؛
- تهیه و تنظیم گزارشهای ماهانه، دورهای و سالانه از عملكرد و فعالیتهای شركت؛
- تدوین كارنامه عملیاتی سال 85 شركت.
- ارتقاء دانش شغلی كاركنان در بهبود فعالیتهای شركت؛
- تعیین شناسنامه آموزشی برای كلیه كاركنان؛
- برنامهریزی آموزش؛
- ارزیابی آموزشی؛
- بازنگری فرم شناسنامه به آموزش كاركنان؛
- تعیین و تكمیل و به روز رسانی شناسنامه آموزشی كاركنان؛
- نیازسنجی (تعیین نیاز آموزش كاركنان)؛
- نیازسنجی بوسیله شناسنامه شغلی كاركنان؛
- نیازسنجی از سوی اعلام مدیران امورها و دفاتر؛
- تطبیق دورههای كاركنان با شناسنامه شغلی و نمرات ارزیابی و امتیازات آموزشی؛
- بازنگری نیازسنجی سالانه و گزارش وضعیت به مدیریت جهت تصمیمگیری؛
- تهیه برنامه آموزشی طرح رشد و ارتقاء كاركنان و تصویب در كمیته نیروی انسانی؛
کلمات کلیدی : کارآموزی کامپیوتر شركت توزیع نیروی برق استان گلستان ;تاریخچه صنعت برق در استان گلستان
بازدید : 79 نفر
فرمت : doc
سایز : 255 کیلو بایت
صفحات : 89
دانلود اتوماسیون حمل و نقل درون شهری تحت وب 15 ص
دانلود امنیت شبكه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص
دانلود تحولات تكنولوژی و ماهیت مشاغل در عصر اطلاعات و ارتباطات 20 ص
دانلود شركت كامپیوتری 22 ص
دانلود كارآفرینی در عصر اطلاعات و ارتباطات 16 ص
دانلود مراحل تاسیس آموزشگاه کامپیوتر 11 ص
دانلود کارآفرینی شرکت نولیدی نرم افزار پارس 61 ص
دانلود کارافرینی خدمات رایانه ای 15 ص
کتاب معماری کامپیوتر
دانلود پاورپوینت پروژه ی مهندسی نرم افزار
دانلود پاورپوینت Scanner
دانلود پاورپوینت حافظه های الکتریکی
دانلود پاورپوینت درمورد چاپگر
دانلود مقاله پروژه ساختمان بتن ارمه
خلاصه رفتار سازمانی هرسی بلانچارد
دانلود مقاله جایگاه توبه در قرآن و احادیث
دانلود مقاله تفاوت خواب و مرگ
دانلود مقاله اعاده دادرسی (23صفحه)
پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه
جهانگردی در جهان
نمونه سوال پایان ترم مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
دانلود مقاله نگاهی به گمرک ایران
دانلود مقاله با موضوع سخرانی
دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی
پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
دانلود مقاله روانشناسی تربیت