پروژه کارآفرینی طرح شرکت تولید و اجرای قالب های فلزی
گروه فایل کاربردی
توضیحات :
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
پیشگفتار | |
مقدمه | |
فصل اول:کلیات شناخت | |
1-1- مشخصات متقاضیان طرح | |
2-1- معرفی اجمالی پروژه | |
3-1- معرفی محصول | |
4-1-سوابق تولید | |
5-1-کاربرد محصول | |
6-1-مصرف کنندگان | |
7-1- استانداردهای محصولات تولیدی | |
فصل دوم:بررسی کلی طرح | |
1-2-فرایند تولید: | |
2-2-نمودارفرایند تولید | |
3-2-مواد اولیه ومنابع تامین آن | |
4-2-ابزار و وسایل مورد نیازطرح | |
5-2- زمان بندی اجرای طرح | |
6-2- ظرفیت تولید | |
7-2-جایابی ومحل اجرای طرح | |
8-2- کنترل کیفیت محصولات تولیدی | |
فصل سوم:بازار و بازاریابی | |
- تعریف بازاریابی | |
بازاریابی صنعتی | |
بازاریابی چند سطحی | |
فصل چهارم:بررسی اقتصادی طرح | |
1-4- نیروی انسانی مورد نیاز | |
2-4- حقوق ودستمزد | |
3-4- شرح وظایف پرسنل | |
4-4- سازماندهی نیروی انسانی | |
5-4- زمین مورد نیازطرح | |
6-4-ساختمانهای اداری | |
7-4- ساختمان واحد تولید | |
8-4- هزینه ساختمان سازی ومحوطه سازی | |
9-4- پلان طرح | |
10-4-انرژی برق | |
11-4- انرژی آب | |
12-4- سوخت | |
13-4-تاسیسات حرارتی | |
14-4- تاسیسات برودتی | |
16-4- تاسیسات تهویه و اطفاع حریق | |
فصل پنجم:بررسی مالی طرح | |
1-5- سرمایه کل ومنابع تامین آن | |
2-5- سرمایه ثابت | |
3-5- سرمایه درگردش | |
4-5- هزینه تولید سالیانه طرح | |
5-5- هزینه ثابت و متغیر | |
6-5-محاسبه نقطه سربه سر تولید: | |
7-5- محاسبه قیمت تمام شده محصول | |
8-5- محاسبه قیمت فروش محصول | |
9-5- محاسبه سود ناخالص | |
10-5- محاسبه سودخالص طرح | |
11-5- محاسبه دوره برگشت سرمایه | |
12-5- توجیه اقتصادی طرح | |
منابع و مآخذ |
پیشگفتار:
كارآفرینی : واژه كارآفرینی از كلمه فرانسوی Entreprendre به معنای " متعهد
شدن " نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعریف واژنامه دانشگـاهی وبستر : كارآفرین كسی است كه متعهد می شود مخاطره هـای یك فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل كند.
اقتصاد دانان نخستین كسانی بودند كه در نظریه های اقتصادی خود به تشریح كارآفرین و كارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپــیتر كارآفرین را نیــروی محركــه اصلی در توسعه اقتصادی می داند و می گوید: نقش كارآفرین نوآوری است . از دیدگاه وی ارائه كالایی جدید ، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید ، گشایش بازاری تازه ، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشكیلات جدید در صنعت و... از فعالیت های كارآفرینان است. كـرزنر نیز كـه از استــادان اقتصاد دانشگاه نیویورك می باشد كارآفرینی را این گونه تشریح می كند : كارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازارها.
كارآفرینی سازمانی : فرآیندی است كه در ان محصولات یا فرآیند های نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ كارآفرینانه در یك سازمان از قبل تاُسیس شده ، به ظهـور می رسند.به تعریفــی دیگر : فعالیتهـای كارآفرینانـه فعالیت هایی است كه از منابـع و حمـایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نـوآورانه برخـوردار می باشد.
كارآفرین سازمانی: كسی كه تحت حمایت یك شركت ، محصولات ، فعالیتها و تكنولوژی جدید را كشف و به بهره داری می رساند.
كارآفرینی : فرآینــدی است كه منجر به ایجــاد رضایتمندی و یا تقاضای جدید می گردد.كارآفرینی عبارتسـت از فرآینـد ایجـاد ارزش از راه تشكیل مجموعهُ منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از فرصتها.
كارآفرین (مستقل) : فردی كه مسوُلیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع كسب و كار است و یا كسی كه منابع لازم برای شروع و یا رشد كسب و كاری را بسیج می نماید و تمركز او بر نواوری و توسعه فرآیند ، محصول یا خدمات جدید می باشد. به عبارت دیگر ، كارآفرین فردی است كه یك شركت را ایجاد و اداره می كند و هدف اصلی اش سود آوری و رشد است . مشخصه اصلی یك كارآفرین ، نوآوری می باشد.
كارآفرین شركتی : كارآفرینی شركتی به مفهوم تعهد شركت به ایجاد و معرفی محصولات جدید و نظام های سازمانی نوین است.
ویژگیهای شخصیتی كارآفرینان : دیوید مك كللند از استادان روانشناسی دانشگاه هاروارد آمریكا كه اولین بار "نظریه روانشناسی توسعه اقتصادی" را مطرح نمود ، معتقد است كه عامل عقب ماندگی اقتصادی در كشور های در حال توسعه مربوط به عدم درك خلاقیت فردی است بنابر عقیده ایشان با یك برنامه صحیح تعلیم و تربیت می توان روحیه كاری لازم را در جوامع تقویت نمود ، به گونه ای كه شرایط لازم برای صنعتی شدن جوامع فراهم آید.
كارلند و همكارانش اهم ویژگیهایی را كه در مورد كارآفرینان مورد بررسی واقع و تاُیید شده بودند ، جمع آوری نمودند كه اهم آنها عبارتند از:
- نیاز به توفیق
- تمایل به مخاطره پذیری
- نیاز به استقلال
- كارآفرینان دارای مركز كنترل درونی هستند.
- خلاقیت
مقدمه :
ابعاد، شكل و راستای دالها، تیرها و دیگر اعضای سازه ای بتنی به دقت ساخت قالبها بستگی دارد. قالبها باید با ابعاد صحیح ساخته شوند، جهت حفظ شكل مورد نظر بتن در زیر بارهای ساختمانی از صلیب كافی برخوردار باشند، برای حفظ راستای اعضای بزرگ به اندازه كافی پایدار و مقاوم باشند و طوری به شكل اساسی ساخته شوند كه بدون از دست دادن دقت ابعادی خود تاب تحمل جابجایی و استفاده مجدد را داشته باشند. قالب بندی باید تا زمانی كه بتن مقاومت كافی كه بتن مقاومت كافی جهت تحمل وزن خود را كسب نكرده است.در جای خود باقی بماند، در غیر این صورت امكان آسیب دیدگی سازه تمام شده وجود دارد.
كیفیت رویه سطحی بتن تحت تأثیر مصالح قالب قرار دارد. برای مثال چنانچه با استفاده از یك روكش بافت دار ایجاد یك رویة نقش دار یا بافت دار مورد نظر باشد، بایداین روكش را به درستی حمایت كرد، تا امكان تغییر شكل خمشی و ایجاد فرورفتگی در سطح بتن وجود نداشته باشد. تركیب صحیح مصالح قالب و روغن و یا هر ماده رهاساز دیگر می تواند به حذف سوراخهای ناشی از حبابهای هوا یا دیگرنقایص سطحی بتن در جا كمك می کند.
فصل اول
کلیات شناخت
1-1- مشخصات متقاضیان طرح:
استان: | شهرستان: | بخش:ــ | روستا:ــ |
مشخصات متقاضیان:
الف:حقیقی
جدول (1-1) مشخصات متقاضیان طرح
ردیف | نام ونام خانوادگی | نام پدر | شماره شناسنامه | تحصیلات | تجربه |
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
ب:حقوقی
نام شركت | نوع شركت | شماره ثبت | محل قبت | تاریخ ثبت |
2-1- معرفی اجمالی پروژه:
در کارهای بتنی هر گونه عملیات مستلزم قالب بندی و آرماتور گذاری است. از این جهت واحد مربوطه ناچار به انتخاب یک نوع قالب فلزی متداول در بازار می باشد. در این پروژه شرکت احداث شده است که به تولید قالب های فلزی در ابعاد و اندازه مختلف برای ساختمان ها می پردازد.
هزینه های قالب سازی برای انواع مختلف ساختمان ها حدوداً 30 تا 70 درصد کل هزینه ی اجرای بتن را شامل می شود. برای صرف چنین هزینه ای قطعاً به نیروی انسانی ماهر و برنامه ریز نیاز است با برنامه ریزی نادرست و اجرای نامناسب این طرح می تواند با شکست مواجه شود.
سرمایه کل این طرح بالغ بر 7160790000 ریال می باشد که از این میان سرمایه ثابت 6365270000 ریال و سرمایه در گردش 795528680 ریال در نظر گرفته می شود.
3-1- معرفی محصول :
قالب های فلزی در انواع و اقسام مختلف از جمله مدولار - تونل - لغزنده - بالارونده – داربست می باشد.
4-1-سوابق تولید :
مزایای نسبی این نوع قالب ها به شرح زیر است:
1- عمر طولانی
2- سرعت عمل در برپایی و جمع کردن قالب ها
3- به وجود آوردن سطحی صاف برای بتن ریخته شده در قالب
4- ایمنی کافی هم از جهت مقاومت در برابر نیروها و هم از نظر بروز آتش سوزی
5- کاهش عملیات اجرایی به دلیل پیش ساخته بودن قطعات
6- امکان تغییر دادن سرعت ظرفیت و مقاومت آنها
7- تمیز نگه داشتن محیط کار نسبت به قالب های دیگر
8- داشتن مزیت اقتصادی بیشتر به واسطه نداشتن وابستگی به واردات (صد در صد تولید داخلی)
شرکت های مختلف درایران به تولید این نوع قالب ها می پردازند. با توجه به مزایای نسبی این نوع قالب ها دارد درست کردن قالب های فلزی در انواع قالبهای مدولار - تونل - لغزنده - بالارونده – داربست می پردازند. این قالب ها در ابعاد مختلف در کشور تولید می شود. همانطور هزینه ساخت قالب برای ساختمان های بتنی 30 تا 70 درصد هزینه های بتن ریزی را تشکیل می دهد پس ساخت این گونه قالب ها در کشور ها بسیار با اهمیت بوده و این شرکت قصد دارد با رقابت با شرکت های دیگر به تولید این گونه قالب ها در ساختمان های بتنی بپردازد.
5-1-کاربرد محصول :
این محصولات در ساختمان بتنی به کار می رود.
6-1-مصرف کنندگان:
سازندگان ساختمان های بتنی نیاز مند چنین قالب هایی می باشند.
7-1- استانداردهای محصولات تولیدی:
قالب های استاندارد فلزی قالب هایی هستند که ابعاد آنها مضربی از 5 باشد (مدول پایه ی قالب بندی در ایران 10 سانتی متر است) قالب هایی با این شرایط، بدون نیاز به سفارش دادن در بازار یافت می شود.
در جدول زیر محدوده رنگی مشخص کننده ی ابعاد قالب های استاندارد فلزی تولید شده است که در کارگاه های تولاید قالب به آسانی یافت می شود. این محدوده به گونه ای انتخاب شده است که هر کدام از قالب های ساخته شده در آن را یک نفر می تواند به راحتی حمل کند. مجریان کارهای بتنی با استفاده از جدول زیر می تواند قالب های موردنیاز را فراهم کند. مثلاً بدنه قالبی به ابعاد 25 * 35 سانتی متر (نقطه 1 در جدول 1-7) قالبی است که در بازار موجود است و می توان آن را بدون نیاز به سفارش دادن تهیه کرد. اما اگر در قالبی با ابعاد خارج از محدوده رنگ شده نیاز باشد مثلاً قالبی در ابعاد 50*70 سانتی متر (نقطه 2) چون این قالب ها در کارگاه های قالب سازی به صورت آماده موجود نیست می توان آن را از ترکیب چند قالب مدولار موجود تأمین کرد. به عنوان مثال دو عدد قالب 35*50 با یک عدد 20*50 به اضافه یک عدد 50*50 به اندازه یک بدنه قالب 50*70 سانتی متری است.
سطح این نوع قالب از ورق آهن سیاه به ضخامت سه میلی متر است و به طوری که در شکل زیر دیده می شود. با توجه به میزان بارهای وارد بر آن توسط تسمه هایی از ورق به ضخامت 3 تا 4 میلی متر تقویت می شود. تسمه های اطراف دارای سوراخ هایی است که فاصله محور تا محور آنها دقیقاً 5 سانتی متر است و این امکان را فراهم می آورد که بتوان گیره های پشت قالب را در هر کجا نصب نمود.
کلمات کلیدی : قالب های فلزی;هزینه ساختمان سازی;سرمایه درگردش
بازدید : 65 نفر
فرمت : doc
سایز : 771 کیلو بایت
صفحات : 119