دانلود فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص
گروه فایل کاربردی
توضیحات :
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 28 صفحه
نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را كوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند.
 شناخت فلسفه هایی كه راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یك در رابطه با “ سازمان”،   “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد .
 سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند.
 این دیدگاه ها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی  دیدگاه تولید:  گرایش تولید یكی از قدیمیترین فلسفه ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است.
 گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است كه مصرف كننندگان خواهان محصولاتی هستند كه در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود كارایی تولید و توزیع متمركز كند.
 هنوز هم دیدگاه تولید یكی از دیدگاه های مفیدی است كه در دو وضع زیر كاربرددارد.
 نخستین وضع مربوط به زمانی است كه تقاضا برای محصول بیش از عرضه می باشد.
 در اینجا مدیریت باید برای افزایش تولید در صدد یافتن راههایی برآید.
 دومین وضع مربوط به زمانی است كه قیمت تمام شده محصول بسیار بالا باشد و باید برای كاهش آن چاره ای اندیشید.
 برای مثال، فلسفه كلی هنری فورد بنیانگذار خودرو سازی فورد این بود كه فرآیند تولید خودروی مدل ؛تی؛ كامل شود، به گونه ای كه هزینه آن كاهش یابد و مردم از نظر مالی توان خرید آن را داشته باشند.
 او به شوخی می گفت كه مردم باید هر رنگی را كه می خواهند انتخاب كنند، مشروط بر اینكه چیزی غیر از رنگ سیاه نباشد.
 برخی از سازمانهای خدماتی، مانند نهادهای دولتی، از این فلسفه پیروی می كنند.
 اگرچه این نهادها قادرند مشكلات ارباب رجوع بسیاری را برطرف كنند.
 ولی این نوع مدیریت باعث نارضایتی مراجعه كنندگان می شود.
 در این سازمانها فرض بر این است كه ارباب رجوع به خدمات ارائه شده نیاز دارند، بنابراین برای راضی كردن این افراد به طور بهینه اقدامی صورت نمی گیرد.
 دیدگاه محصول (Product Concept):  یكی دیگر از دیدگاه های عمده ای كه در بازاریابی وجود دارد دیدگاه محصول است.
 این دیدگاه بر این اصل بنا شده است كه مصرف كنندگان، محصولاتی را كه بهترین كیفیت،كاركرد و شكل را دارند خواهند خرید؛ بنابراین سازمان باید انرژی خود را به بهبوددائم محصول اختصاص دهد.
 دیدگاه محصول می تواند به “ نزدیك بینی بازاریابی” منتهی گردد.
 برای مثال، مدیران راه آهن آمریكا چنین می اندیشیدند كه مصرف كنندگان خواستار راه آهن هستند و نه وسیله حمل و نقل، از این رو به چالش بزرگ و روز افزونی كه بوسیله خطوط هوایی، اتوبوس، كامیون و خودرو شخصی در پیش رویشان قرار داشت توجه نكردند.
 بسیاری از دانشكده ها چنین فرض كردند كه فارغ التحصیلان دبیرستانی خواستار آموزش هنر هستند و از چالش فرآیند (مدرسه های حرفه ای) غافل ماندند.
 دیدگاه فروش (Selling Concept):  بسیاری از سازمانها به دیدگاه فروش توجه می كنند و آن بدین معنی است كه اگرسازمان تلاش وسیع و گسترده در امر فروش و افزایش آن انجام ندهد محصولات شركت فروش نخواهد رفت.
 در مرحله عمل، این دیدگاه را در مورد كالای ناخواسته به كار می ب
کلمات کلیدی : دانلود فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص;تحقیق فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص;مقاله فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص;فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص
 
      
      
      بازدید : 87 نفر
فرمت : zip
سایز : 70 کیلو بایت
صفحات : 28
 دانلود رابطه من و مشتریانم 12 نحوه برخورد با مشتری
      دانلود رابطه من و مشتریانم 12 نحوه برخورد با مشتری
       دانلود شناخت بازار اوكراین و راههای دستیابی به آن 31 ص
      دانلود شناخت بازار اوكراین و راههای دستیابی به آن 31 ص
       دانلود هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار 18 ص
      دانلود هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار 18 ص
       دانلود بازارایابی 10 ص
      دانلود بازارایابی 10 ص
       دانلود رشد استراتژیک از طریق بازارهای خارجی 20 ص.WBK
      دانلود رشد استراتژیک از طریق بازارهای خارجی 20 ص.WBK
       دانلود سر نخ گمشده تبلیغات 21 ص
      دانلود سر نخ گمشده تبلیغات 21 ص
       دانلود موضوعاتی که بر توانایی هماهنگی وکنترل تصمیمات بازاریابی بین المللی اثر می گذارند 20 ص.DOC
      دانلود موضوعاتی که بر توانایی هماهنگی وکنترل تصمیمات بازاریابی بین المللی اثر می گذارند 20 ص.DOC
       دانلود موفقیت مدیران بازاریاب
      دانلود موفقیت مدیران بازاریاب
       دانلود تحقیق جهانی شدن بازار 25 ص
      دانلود تحقیق جهانی شدن بازار 25 ص
       دانلود تحقیق نقش دولت در تجارت 15 ص
      دانلود تحقیق نقش دولت در تجارت 15 ص
       دانلود تحقیق نگاهی به نرخ ارز 13 ص
      دانلود تحقیق نگاهی به نرخ ارز 13 ص
       سوالات امتحانی مبانی بانکداری
      سوالات امتحانی مبانی بانکداری
       پاورپوینت مدیریت بازاریابی و تبلیغات
      پاورپوینت مدیریت بازاریابی و تبلیغات
       پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات
      پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات
       پاورپوینت شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه
      پاورپوینت شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه
       دانلود مقاله پروژه ساختمان بتن ارمه
      دانلود مقاله پروژه ساختمان بتن ارمه
       خلاصه رفتار سازمانی هرسی بلانچارد
      خلاصه رفتار سازمانی هرسی بلانچارد
       دانلود مقاله جایگاه توبه در قرآن و احادیث
      دانلود مقاله جایگاه توبه در قرآن و احادیث
       دانلود مقاله تفاوت خواب و مرگ
      دانلود مقاله تفاوت خواب و مرگ
       دانلود مقاله اعاده دادرسی (23صفحه)
      دانلود مقاله اعاده دادرسی (23صفحه)
       دانلود تحقیق آموزش کامل کره تراشی
      دانلود تحقیق آموزش کامل کره تراشی
       پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه
      پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه
       جهانگردی در جهان
      جهانگردی در جهان
       دانلود مقاله نگاهی به گمرک ایران
      دانلود مقاله نگاهی به گمرک ایران
       دانلود مقاله با موضوع سخرانی
      دانلود مقاله با موضوع سخرانی
       دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی
      دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره ی صفوی
       پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
      پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
       دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
      دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
       دانلود مقاله روانشناسی تربیت
      دانلود مقاله روانشناسی تربیت